• Helpdesk: +30 2107274825
  • Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ειδίκευση #2

Ειδίκευση 2: Εκπαιδευτικές Πολιτικές για την Κλιματική Κρίση και το Περιβάλλον

Αφορά στη διαμόρφωση νέων πολιτικών εκπαίδευσης προσαρμοσμένες στο νέο περιβάλλον στα πλαίσια της κλιματικής κρίσης.
Κάντε κλικ επάνω στον τίτλο για να δείτε την περιγραφή του κάθε μαθήματος.

Κοινά Υποχρεωτικά Μαθήματα (1o Εξάμηνο)

Y01: Εισαγωγή στη Θεωρία Κινδύνων, Κρίσεων και Καταστροφών (ECTS: 6)
Το πρόβλημα των κινδύνων και κρίσεων σε Παγκόσμιο, Εθνικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο. Παγκόσμιοι σύνοδοι για την μείωση των επιπτώσεων των κινδύνων και κρίσεων. Οι προτεραιότητες της συνόδου του Sendai 2015. Ορισμοί των βασικών εννοιών κινδύνων και κρίσεων. Η βασική εξίσωση κινδύνου, τρωτότητας και διακινδύνευσης. Ταξινόμηση EDCM κινδύνων και κρίσεων. Φυσικοί – Γεωδυναμικοί Κίνδυνοι. Φυσικοί – Υδρομετεωρολογικοί κίνδυνοι. Φυσικοί – Βιολογικοί κίνδυνοι. Ανθρωπογενείς – Τεχνολογικοί κίνδυνοι. Επιπτώσεις ανά είδος κινδύνου – κρίσης. Νέες παράμετροι – νέες προκλήσεις στη διαχείριση κινδύνων και κρίσεων.
Υ02: Γεωδυναμικοί Κίνδυνοι (ECTS: 6)
Υ03: Κλίμα, Κλιματική Κρίση και Υδρομετεωρολογικοί Κίνδυνοι (ECTS: 6)
Υ04: Ανθρωπογενείς και Βιολογικοί Κίνδυνοι (ECTS: 6)
Υ05: Διαχείριση Καταστροφών (ECTS: 6)

Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής (2ο Εξάμηνο)

ΥΕ03: Εκπαίδευση και Κλιματική Κρίση (ECTS: 6)

Επισκόπηση της επιστήμης της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της στα φυσικά και ανθρωπογενή συστήματα. Εξέταση του ρόλου της εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης εκπαιδευτικών πολιτικών, αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ανάλυση των διαφόρων εμπλεκόμενων φορέων που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την κλιματική αλλαγή, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, των υπεύθυνων χάραξης πολιτικής, των ηγετών της κοινότητας και των μαθητών. Μελέτη των διαφόρων παιδαγωγικών προσεγγίσεων και στρατηγικών για τη διδασκαλία σχετικά με την κλιματική αλλαγή, συμπεριλαμβανομένης της βιωματικής μάθησης, της επιστήμης των πολιτών και της μάθησης βάσει προβλημάτων. Διερεύνηση των ηθικών και κοινωνικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και του ρόλου της εκπαίδευσης στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης. Ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη δημιουργία και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού και προγραμμάτων για την κλιματική αλλαγή. Ερευνητικές μέθοδοι για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την κλιματική αλλαγή και την ανάπτυξη συστάσεων για μελλοντικές παρεμβάσεις.

ΥΕ04: Εκπαίδευση και Φυσικές Καταστροφές (ECTS: 6)

Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής (2ο Εξάμηνο)

Ε07: Προσαρμογή της Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης στις Κρίσεις και Ανθεκτικότητα (ECTS: 6)

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Κρίσεις στην Εκπαίδευση. Ανθεκτικότητα στην Εκπαίδευση. Προσαρμογή της Οργάνωσης και Διοίκησης στις Κρίσεις.

Ε08: Διαχείριση Διακινδύνευσης και Ψυχολογικών Επιπτώσεων στα Σχολεία (ECTS: 6)
Ε09: Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Διαφορετικότητα και την Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση (ECTS: 6)
Ε10: Γήινα Συστήματα και Φυσικοί Πόροι (ECTS: 6)
Ε11: Ανθρωπογενές Περιβάλλον - Εκτίμηση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ECTS: 6)
Ε12: Διαχείριση Περιβάλλοντος - Τεχνικές Προστασίας και Αποκαστάστασης (ECTS: 6)

Κοινά Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής (2ο Εξάμηνο)

Ε16: Περιβαλλοντική Ηθική (ECTS: 6)

Στοιχεία ηθικής φιλοσοφίας/ Ηθικές θεωρίες: Τι είναι η ηθική; Πολιτισμικός σχετικισμός και υποκειμενισμός, Η ιδέα του κοινωνικού συμβολαίου, Η προσέγγιση του ωφελιμισμού, Η ηθική του Καντ, Η αρεταϊκή ηθική.
Βασικά θέματα περιβαλλοντικής ηθικής: Ορισμοί, έννοιες, βασικά ερωτήματα, Ανθρωποκεντρισμός και Οικοκεντρισμός, Η απελευθέρωση και τα δικαιώματα των ζώων, Η προσέγγιση της βαθιάς οικολογίας, Η κοινωνική οικολογία, οικοφεμινισμός. Θρησκεία, πολιτική και περιβάλλον: Ο δυτικός χριστιανισμός και η οικολογική κρίση, Ορθοδοξία και περιβάλλον, Καπιταλισμός και περιβαλλοντική κρίση, Φύση και περιβάλλον στη μαρξιστική σκέψη.
Ανάλυση πρακτικών προβλημάτων: Αναφορά σε περιπτώσεις ηθικών συγκρούσεων/ διλημμάτων κατά την εκτέλεση τεχνικών έργων, την εφαρμογή περιβαλλοντικών πολιτικών, την αντιμετώπιση ασθενειών κλπ.
Αναλόγως της επικαιρότητας και των ενδιαφερόντων των σπουδαστών, επιλογή συγκεκριμένου θέματος/ θεμάτων (που περιλαμβάνουν ερωτήματα και συγκρούσεις) και πραγματοποίηση debate πάνω στα ηθικά και πολιτικά ζητήματα που ανακύπτουν.

Ε17: ΜΜΕ και ΜΚΔ σε Καταστροφές και Κρίσεις (ECTS: 6)
Ε18: Τεχνολογίες Αιχμής και Εργαλεία Έρευνας και Διαχείρισης (ECTS: 6)
Ε19: Σύγχρονη Διακυβέρνηση και Θεσμοί (ECTS: 6)
Ε20: Οικονομία, Βιωσιμότητα και Κυκλική Οικονομία (ECTS: 6)
Ε21: Κλιματική Μεταβλητότητα / Κλιματική Αλλαγή (Ανθρωπόκαινος Εποχή) (ECTS: 6)

3ο Εξάμηνο

ΜΔΕ: Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (ECTS: 30)

Εργασία Μεταπτυχιακού επιπέδου με θέμα που επιλέγεται από λίστα προτεινόμενων θεμάτων ή προτείνεται προς έγκριση από τον εκάστοτε φοιτητή/-τρια.

Σεμιναριακά Μαθήματα

Μεθοδολογία της Έρευνας - Συγγραφή

Βασικές αρχές στη συγγραφή επιστημονικής εργασίας, μέθοδοι και εργαλεία συγκέντρωσης και αποτύπωσης βιβλιογραφίας, εργαλεία ελέγχου λογοκλοπής.

SPSS

ΧΟΡΗΓΟΙ

Alpha Bank

Theoni